شنبه 28 اردیبهشت 1398  11:32 ب.ظ

استارتاپ یا استارت‌آپ یک سرمایه‌گذاری به شکل کارآفرینی است که طی آن یک شرکت نوپا ایده‌ی جدیدی برای کسب‌و‌کار ارائه می‌دهد. طبق تعریف استیو بلنک، پروفسور دانشگاه استنفورد، استارتاپ یک سازمان است که برای پیدا کردن یک مدل کسب‌و‌کار تکرارپذیر و مقیاس‌پذیر راه‌اندازی می‌شود. البته اختلاف ‌بر سر تعریف استارتاپ زیاد است؛ اما نکته‌ی مشترک در همه‌ی آن‌ها این است که بر اساس یک ایده‌ی خلاقانه و جدید فعالیت آن‌ها آغاز می‌شود. این ایده‌ها بازار نیازمندی‌ها را هدف قرار می‌دهند و با ارائه‌ی یک محصول یا خدمات جدید و استفاده از تکنولوژی، خیلی سریع رشد پیدا می‌کنند.

از آنجایی که هدف از راه‌اندازی یک استارتاپ پیدا کردن مدل کسب‌و‌کار است ؛ عمر آن نمی‌تواند طولانی باشد و معمولا بعد از گذشت چند سال به موفقیت می‌رسد یا بودجه‌ی آن تمام می‌شود و شکست می‌خورد. استارتاپ‌ها برای شروع فعالیت خود لزوما نیازی به ثبت شدن شرکت ندارند و از هرجا و با هر تعداد بنیان‌گذار می‌توانند فعالیت خودشان را آغاز کنند. بودجه‌ی راه‌اندازی استارتاپ‌های معمولا کم است؛ اما اگر ایده‌ی خوبی داشته باشند خیلی زود می‌توانند مورد حمایت سرمایه‌گذاران قرار بگیرند.

اصطلاحات رایج در استارتاپ

افرادی که با استارتاپ‌ها درگیر هستند معمولا از اصطلاحات خاصی برای بیان مقاصد خود استفاده می‌کنند. در ادامه به معرفی چند نمونه از این اصطلاحات می‌پردازیم.

lean startup

Lean Startup

متودولوژی لین استارتاپ (Lean Startup) یا نوپای ناب به شما یاد می‌دهد که چگونه یک استارتاپ را هدایت کنید، چه موقع آن را تغییر دهید و از چه راه‌هایی برای رشد آن استفاده کنید. لین استارتاپ یک رویکرد علمی برای ساختن و مدیریت کردن استارتاپ‌ به شما می‌دهد و کمک می‌کند که محصول خودتان را سریع‌تر به دست مشتری برسانید. بسیاری از استارتاپ‌ها با ایده‌ی ساختن محصول مورد نیاز مردم راه‌اندازی می‌شوند. آن‌ها ماه‌ها و حتی سال‌ها زمان صرف می‌کنند که محصول خود را به بهترین نحو شکل دهند بدون اینکه آن را به مشتری نشان بدهند. همین موضوع باعث شکست خوردن بسیاری از آن‌ها می‌شود. زیرا آن‌ها با مشتری‌ها صحبت نمی‌کنند و در مورد محصولات خود از آن‌ها بازخورد نمی‌گیرند. زمانی که مشتری‌ها نتوانند با یک استارتاپ ارتباط برقرار کنند، به ایده‌ی آن اهمیتی نمی‌دهند و درنتیجه استارتاپ شکست می‌خورد.

Unicorn Startup

استارتاپ تک شاخ یا یونیکورن استارتاپ (Unicorn Startup) به استارتاپ‌هایی گفته می‌شود که رشد سریعی دارند و به ارزش بیش از ۱ میلیارد دلار می‌رسند. این لغت اولین بار در سال ۲۰۱۳ توسط سرمایه‌گذاری به نام آیلین لی ارائه شد و او از میان حیوانات افسانه‌ای، تک شاخ را به‌عنوان نماد این مدل استارتاپ‌ انتخاب کرد. ازجمله بزرگ‌ترین استارتاپ‌هایی که در این دسته جا می‌گیرند می‌توان به Uber ،Xiaomi ،Airbnb ،Dropbox و Pinterest اشاره کرد.

بنیان‌گذار استارتاپ (Founder)

به شخصی که استارتاپ را راه‌اندازی می‌کند بنیان‌گذار گفته می‌شود. این اشخاص معمولا علاقه‌ای به کار کردن برای دیگران ندارند و باور دارند که می‌توانند با تلاش‌های بی‌وقفه‌ی خود دنیا را تغییر دهند. این افراد می‌توانند با تعدادی از دوستان خود در این راه شریک شوند و وظایف سنگین را بین خودشان تقسیم کنند. راه‌اندازی یک استارتاپ به هیچ عنوان کار راحتی نیست و در طی آن، به بنیان‌گذاران آن فشار زیادی وارد خواهد شد. اما اگر فعالیته‌های آن‌ها موفقیت‌آمیز باشد، نتیجه‌ی آن هم از نظر احساسی و هم از نظر مالی بسیار خوب خواهد بود.

شتاب‌دهنده‌ی استارتاپ (Startup Accelerators)

شتاب‌دهنده‌ها شرکت‌هایی هستند که روی استارتاپ‌هایی با ایده‌های جالب و البته کاربردی سرمایه‌گذاری می‌کنند. این شرکت‌ها درصدی از مالکیت استارتاپ را می‌گیرند؛ اما در عوض خدماتی مانند آموزش توسط مربی‌ها و آشنا کردن آن‌ها با سرمایه‌گذاران و متخصصان آن رشته را برایشان فراهم می‌کنند. درواقع این شرکت‌ها شانس موفقیت استارتاپ‌ها و پیدا کردن سرمایه‌ی بالقوه برای فعالیت‌هایشان را بالا می‌برند.

startup

منبع : zoomit


  • آخرین ویرایش:شنبه 4 خرداد 1398
نظرات()   
   
دوشنبه 23 اردیبهشت 1398  11:23 ب.ظ

آموزش خیاطی

کلاس آموزش خیاطی و هدف برگزاری دوره ها 

هدف از برگزاری دوره های آموزشی و یا آموزش خیاطی هنرجویانی است که با در نظر گرفتن نیاز های جامعه و بازار کار رشته خیاطی بتوانند نیازهای خیاطی از روی الگو، برش و دوخت را در تولید برطرف سازند.
هدف دوره آموزش خیاطی ، آموزش هنرجویانی است که علاقه به رشته خیاطی بصورت واقعی دارند ،
و در آینده دوست دارند خیاطی را به عنوان یک شغل انتخاب کنند ( و در صورت گذراندن دوره طراحی لباس ، با خلاقیت و استقلال بیشتر )  و در بازار کار مشغول شوند . 

 

توانایی های کسب شده پس از گذراندن کلاس های آموزش خیاطی :

با توجه به نوع تدریس رشته خیاطی که بصورت کاملا عملی است و مطالب و سرفصل های دسته بندی شده آن بعد از اتمام دوره خیاطی ، هنرجو می تواند :
از این رشته بعنوان شغل و کسب و کار استفاده کند و منبع درآمد خوب و قابل توجهی داشته باشد . 

 

آموزش خیاطی
 

پیش نیاز دوره آموزش خیاطی : 

رشته خیاطی نیازی به پیش نیاز ندارد و هر آنچه که نیاز داشته باشد ، داخل خود دوره خیاطی کاملا دیده شده است ،
یعنی آموزش خیاطی از مبتدی تا پیشرفته خواهد بود. 
رشته خیاطی ربطی به میزان تحصیلات و رشته گذرانده شده دانشگاهی ندارد و هر کسی با هر شرایط و سنی می تواند در آن شرکت کند .
مهم علاقه شخص به رشته خیاطی است که تعیین کننده موفقیت شخص می باشد . تنها پیش نیاز دوره خیاطی ، داشتن هدفی مشخص است.

منظور ما از داشتن هدف برای رشته خیاطی چیست؟ چگونه یک خیاط شویم و هدفمان از انتخاب آن چیست؟ 

هدف ها در رشته خیاطی به چند دسته تقسیم می شوند . 

  1. ثبت شرکت پوشاک با نامی مشخص

  2. تولید انبوه

  3. خیاطی مطرح

  4. تاسیس مزون شخصی و یا گالری

  5.  استفاده شخصی

  6. تدریس رشته خیاطی

 با مشخص شدن هدف مورد نظر و با شرکت در دوره های آموزش خیاطی شما هنرجوی عزیز از مهارت لازم در این رشته برخوردار می شوید. 
 

کلاس خیاطی

برای مشاهده ادامه مطلب به سایت tarahilebas مراجعه کنید ..!


  • آخرین ویرایش:چهارشنبه 1 خرداد 1398
نظرات()   
   
شنبه 7 اردیبهشت 1398  05:04 ب.ظ

شرکت فرش سجاده ای کاشان در ابتدای تولیدات خود ، به طور اختصاصی و حرفه ای بر روی طراحی تولید و نصب فرش سجاده ای مساجد متمرکز شد و به حول قوه الهی به یکی از بزرگترین و معتبرترین تولید کنندگان فرش سجاده ای ماشینی مخصوص مساجد و حسینیه ها و مصلی ها مبدل گشت . شرکت سجاده فرش کاشان با استفاده از به روز ترین دستگاه های مدرن اروپایی ( وان د ویل بلژیک و شونهر آلمان ) اقدام به تهیه و تولید فرش ماشینی کاشان نموده است که تا به امروز از معتبرترین و بهترین برند های فرش سجاده ای ماشینی در کشور به شمار می آید . استفاده از مرغوب ترین مواد اولیه نظیر چله ، پود و الیاف به کار رفته در نخ های صد در صد اکریلیک فرش سجاده ای مسجد یکی از برترین و با کیفیت ترین سجاده فرش مسجدی را رقم زده است . الیاف به کار رفته در فرش ماشینی سجاده ای مساجد از الیاف خارجی و همینطور نخ پود کاملا درجه یک و خارجی می باشد . کارخانه سجاده فرش کاشان تولیدات خود را بر پایه فرش سجاده ای 500 شانه ، سجاده فرش 700 شانه ، فرش مسجدی 1000 شانه بنا نهاده که هر کدام در تراکم های گوناگون تولید می گردد . مثل تراکم های  : 800 – 1000 – 1200 – 1800 – 1950 – 2100 – 2250 – 2250 – 3000 که به لحاظ قیمت فرش سجاده ای مسجدی قیمت های متفاوتی را رقم زده است . تراکم های مختلف یعنی قیمت فرش سجاده ای گوناگون که دست خریدار را جهت خرید فرش سجاده ای دلخواه باز می گذارد . جنس نخ های به کار رفته در فروش فرش سجاده ای مساجد شرکت سجاده فرش کاشان از نوع اکریلیک می باشد که بهترین نخ به کار رفته در فرش ماشینی در ایران می باشد . که دوام و نرمی بالایی را برای سجاده فرش مسجد به ارمغان می اورد که همین امر یکی از مزیت های ویژه کارخانه سجاده فرش کاشان می باشد . رنگ های استفاده شده در سجاده فرش مسجدی شامل : رنگ سبز یشمی ، رنگ آبی فیروزه ای ، رنگ روناسی یا قرمز ، رنگ گردویی یا شکلاتی ، رنگ بادامی ، رنگ سورمه ای ، رنگ آبی کاربنی می باشد که رنگ آبی و سبز جزو پرفروشترین ها در تولید فرش سجاده ای مساجد می باشد که خریداران زیادتری را هم دارد .

ضمنا شرکت با داشتن نصاب های حرفه ای و مجرب در اجرا و نصب فرش سجاده ای یکی از بهترین شرکت ها در ارایه این خدمات می باشد که این خود افتخاری دیگر برای شرکت کارخانه جات فرش سجاده ای کاشان می باشد. امید است اینگونه خدمات مورد رضایت حق تعالی قرار گیرد و مسبب خیر در دنیا و آخرت گردد .

 جهت اطلاع از قیمت فرش سجاده ای مساجد و قیمت سجاده فرش کاشان می توانید وارد وب سایت اصلی شرکت شده و در آنجا با مدیریت فروش سجاده فرش کاشان در ارتباط باشید و مشاوره رایگان جهت خرید فرش سجاده ای در یافت نمایید.


  • آخرین ویرایش:سه شنبه 3 اردیبهشت 1398
نظرات()   
   
سه شنبه 3 اردیبهشت 1398  02:38 ب.ظ

موسسه حرف آخر فعالیت خود را در قالب ارائه پکیج های آموزش کنکور با سبکی متفاوت آغاز کردویژگی متمایز بعدی پکیج های حرف آخر، استفاده از الگو به جای تکنیک در آموزش کنکور هست. قبلا در سیستم سنتی آموزش ( و متاسفانه هم اکنون در بسیاری از موسسات و آموزشگاه های کنکور ) رسم بر این هست که اساتید هر درس، روش های منحصر به فرد حل هر سوالات سالیان گذشته کنکور را پیدا کرده و برای حل هر سوال، یک تکنیک خاصی ابداع می کنند. مشکل بزرگ تکنیک این هست که فقط برای حل یک سوال می تونه کاربرد داشته باشه. در نتیجه شما برای تسلط بر یک درس نیاز به حفظ کردن تعداد زیادی تکنیک در نیمکره چپ مغزتون دارید که باید طی 4 ساعت جلسه کنکور، کل اون تکنیک ها رو بتونید به یادتون بیارید. اساتید حرف آخر ولی راهکار ویژه ای رو اختراع کردند و یک شاه کلیدی را در اختیار شما قرار می دهند به نام الگو، شما با استفاده از الگوهای سرنوشت ساز می توانید تعداد زیادی از سوالات کنکور را حل بکنید. برای مثال درس دین و زندگی رو که حدودا شامل 500 صفحه هست، شما صرفا با 14 الگو یاد می گیرید. سیستم آموزشی الگو محور که منحصرا در اختیار موسسه حرف آخر هست، یعنی داشتن یک شاه کلید برای باز کردن ۱۰۰۰قفل برخلاف سیستم تکنیک محور که برای باز کردن ۱۰۰۰قفل، ۱۰۰۰ کلید نیاز بود. آموزش کنکور در حرف آخر به وسیله الگو در دو مرحله انجام می گیره ، 1. ابتدا کلیه مفاهیم درسی توسط اساتید حرف آخر از زبان فرمول به زبان تصویر ترجمه شده به صورت تصویرسازی شده وارد نیمکره ی راست مغز داوطلب می شوند می شوند. 2. نیمکره راست مغز بین مطالب وارد شده ارتباطات نامرئی و پنهانی رو کشف می کنه و تمامی روابط و مفاهیمی که در ظاهر هیچ ارتباطی با هم ندارند، یکدفعه به صورت یک مجموعه پیوسته و مرتبط به هم تبدیل شده و مغز به قانونی می رسد که در حالت عادی خارج از تصور هست، قانونی که مادر و همه کاره تمامی قوانین یک مبحث می باشد. این قانون مادر، الگو نامیده می شود. در پکیج های آموزشی حرف آخر، در ابتدا از پایه و به صورت مفهومی مطالب بنیادی و پایه ای آموزش داده شده و سپس سوالات کنکوری و تالیفی با همان روند تدریس مطالب و به سبک آموزش محور ( به گونه ای که تمامی گزینه ها برای داوطلب تشریح شده و اشتباهات احتمالی داوطلب در حل تست ها مرتفع می شود ) برای داوطلب کنکور حل می شود، تا مطالب به خوبی در حافظه بلند مدت وی تثبیت شود. و همراه با دی وی دی های آموزشی حرف آخر کتاب های کار توسط انتشارات حرف آخر تالیف شده اند که محتوای این کتاب ها تمامی الگوها و سوالات تستی را شامل می شود که دانش آموز صرفا متمرکز بر یادگیری از طریق دی وی دی و آموزش شده و زمان طلایی اش را صرف جزوه نویسی ننماید ( بر خلاف کلاس های حضوری !!! ). و نکته ی آخر اینکه موسسه حرف آخر، کلیه فرایند آموزش کنکور را برای بازه های زمانی متفاوت، برنامه ریزی نموده است. یعنی شما در هر بازه ی زمانی که بخواهید به صورت جدی استارت مطالعه برای کنکور را بزنید، مشاورین حرف آخر برنامه ریزی های تخصصی متناسب با منابع آموزشی موسسه را در اختیارتان قرار خواهند داد و شما را تا انتهای مسیر راهنمایی خواهند نمود.

برای مشاهده محصولات حرف آخر اینجا کلیک کنید ..!


  • آخرین ویرایش:-
نظرات()